Trick tersembunyi WhatsApp: Bagaimana untuk melihat status orang lain tanpa membiarkan mereka tahu

Adakah anda pernah ingin melihat status kenalan WhatsApp secara rahsia tanpa membiarkan mereka tahu bahawa anda sebenarnya telah melihat status mereka sebelum ia hilang? Sama seperti beberapa aplikasi lain seperti syarikat induk WhatsApp iaitu Facebook dan aplikasi perkongsian gambar Instagram, yang mempunyai ciri muat naik cerita untuk tempoh 24 jam, aplikasi penghantaran pesanan popular ini juga mempunyai ciri kemas kini status yang diaktifkan untuk pengguna-penggunanya.

Walau bagaimanapun, berbeza dengan Instagram atau Snapchat atau mana-mana aplikasi lain dengan ciri "Cerita", WhatsApp memberi anda ciri tersembunyi untuk melihat kemas kini Status secara rahsia di dalam aplikasi. Bagaimana mungkin?

Jawapannya terletak pada salah satu daripada banyak ciri lama WhatsApp: Resit Bacaan.

Ya, sama seperti ciri Resit Bacaan berfungsi untuk perbualan di mana anda ingin menghidupkan tanda centang menjadi biru untuk mengetahui status mesej anda setelah dihantar atau mematikan untuk pelbagai sebab, ciri ini juga berfungsi dengan cara yang sama untuk Cerita.

Bagaimana untuk melihat status orang lain tanpa membiarkan mereka tahu: Nah, tipnya melibatkan satu langkah sahaja!

Pergi ke Tetapan, klik pada 'Privasi' dan matikan Resit Bacaan. Sekarang, jika anda menyemak status seseorang, dia atau dia tidak akan dapat melihat nama anda dalam senarai orang.

Namun, ada satu kelemahan. Sama seperti mematikan Resit Bacaan untuk mesej tidak membolehkan anda mengetahui sama ada orang tersebut telah membaca mesej anda atau tidak, anda juga tidak akan dapat melihat siapa yang telah menyemak status anda. Tetapi jika anda tidak kisah untuk tidak mengetahui siapa yang melihat status anda, maka ciri ini sangat berguna.

Ikuti prosedur yang sama untuk menghidupkan Resit Bacaan seperti yang anda lakukan apabila anda perlu mematikannya.

Ulasan

Catatan Popular